zaterdag 3 september 2016

Activiteiten eerste schooldagen

Wiskunde : herhalen leerstof getallenkennis en hoofdrekenen 3de leerjaar
Getallen vormen met MAB-materiaal

Welke getallen vind je op het 100-veld?

Alleen aan het werk ...
We maken gebruik van de kaartjes:
groen: ik kan alleen verder
oranje: ik kan aan het werk, maar vind het moeilijk
rood: ik heb hulp nodig

Taal: Vertellen over een leuke herinnering uit de vakantie, een leestekst over vakantiekampen, kennismaken met bekende personen en hun talenten

Sportactiviteiten in de vakantie

Op kamp met de jeugdbeweging

Reisverhalen

Leuke herinneringen ....

Een non-fictie tekst lezen over vakantiekampen die ons heel wat
informatie gaf ...
We konden ook info opzoeken in de bijgedrukte tabel.

Wie goed gekke bekken kan trekken
kan naar het circuskamp


In ons taalboek stonden enkele BV's met talenten ...
Zo zagen we Dirk Frimout...
Arthur bracht een stripverhaal van Suske en Wiske mee waarin onze eerste Belgische ruimtevaarder te zien is.

W.O.: zorg dragen voor het milieu

We worden geconfronteerd met heel wat milieuproblemen, gelukkig dragen wij als MOS-school ons steentje bij om te zoeken naar oplossingen en na te denken hoe we milieuvervuiling kunnen tegengaan...
In groepjes verdeeld gingen we aan de slag...


De computer maakte de groepsverdeling




Bijschrift toevoegen



Wensendoos:

Een wens voor het nieuwe schooljaar ...
Wat zou ik graag willen doen in deze klas ? Wat zou echt eens een leuke activiteit zijn die ik graag zou doen ? Wat wens ik voor mezelf of voor de hele klas ?Wat wil ik absoluut niet dat er gebeurt?...
Elke leerling noteerde zijn /haar wens en deponeerde ze in de wensendoos...
Op het einde van het schooljaar openen we de wensendoos en bekijken we of de wensen zijn uitgekomen...






Godsdienst : Even stilmaken ...
Elke dag maken we tijd voor een gebedje.
Dit zal doorheen het schooljaar op verschillende manieren gebeuren .

Arthur kreeg als opdracht een passend gebedje te kiezen uit de gebedjeskaft.
Hij had een heel mooi gebed uitgekozen!