zondag 20 november 2016

Internationale kinderrechtendag vandaag!









We zongen deze week uitbundig mee met deze kinderrechtenrap:


We lazen ook enkele getuigenissen van kinderen in ons W.O.-themaboekje die ingezet worden om zware arbeid te doen ...Dit is verboden en staat ook opgenomen in het Kinderrechtenverdrag...

Helaas komt dit nog heel vaak voor in de verschillende werelddelen.

Ik vertelde over mijn schoonbroer en schoonzus die elk jaar de hele maand november naar Kenia trekken in Afrika.
Daar helpen zij mee aan de opbouw en verbetering van een weeshuis waar vooral kinderen verblijven met een beperking.

Ik toonde al enkele foto's in klas ..vertelde dat wij elk jaar spulletjes meegeven voor de kindjes ...
Hier enkele nieuwe foto's die ik doorkreeg van mijn schoonbroer en schoonzus:

Super blij met de knuffels

Klaslokaal waar ze leskrijgen



Spelen met stokken

Kinderen worden ingezet als waterdragers